Partner serwisu
Przestrzeń

ZDM Warszawa wybrał wykonawcę drogi rowerowej na Andersa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
ZDM Warszawa wybrał wykonawcę drogi rowerowej na Andersa
fot. ZDM
To największa tegoroczna inwestycja rowerowa w Warszawie i kluczowy odcinek dla całej śródmiejskiej sieci. Drogowcy wybrali firmę, która przebuduje ulicę Andersa, tworząc tam drogę dla rowerów.

Przetarg ma formułę „zaprojektuj i wybuduj”. Na bazie zatwierdzonego projektu organizacji ruchu wybrana firma przyszykuje dokumentację budowlaną i wykonawczą, a następnie zajmie się właściwymi pracami w terenie. Na część formalną oraz budowę zaplanowano łącznie 20 miesięcy. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prace będą się więc toczyć w latach 2024-25. Wykona je warszawska firma Wegarten, która zaproponowała najkorzystniejszą cenę – 31,8 mln złotych. To oferta niższa niż zakładany budżet.

Część korytarza

To kolejny etap rowerowego „kręgosłupa” centrum miasta. Od razu po oddaniu najnowszego odcinka drogi rowerowej na ulicy Marszałkowskiej wraz z placem Bankowym został przedstawiony szczegółowy plan dalszej rozbudowy tej trasy. Pełny potencjał trasa rowerowa uzyska dopiero po przedłużeniu jej na północ. Celem jest zapewnienie dojazdu rowerem z Żoliborza, a nawet z Bielan, do Nowego Centrum Warszawy.

Rozstrzygnięty właśnie przetarg dotyczy ulicy Andersa na odcinku od rejonu Dworca Gdańskiego do skrzyżowania z ulicą Nowolipki. Równolegle trwa projektowanie II etapu, czyli od ulicy Nowolipki przez rejon stacji metra Ratusz-Arsenał aż do połączenia z placem Bankowym. W tym samym czasie powstaje również koncepcja ciągu dalszego wzdłuż ulicy Mickiewicza wraz z placem Wilsona. Łącznie to aż 3 kilometry międzydzielnicowej trasy prowadzącej wprost do Śródmieścia.

Po zakończeniu wszystkich wspomnianych etapów ciągły korytarz rowerowy biegnący ulicami Mickiewicza-Andersa-Marszałkowska-Waryńskiego będzie liczył blisko 8 kilometrów. Jednocześnie chcemy pracować też nad poprawą jakości już istniejących trasy poprzez przebudowę i rozbudowę infrastruktury rowerowej wzdłuż różnych odcinków ulicy Marszałkowskiej.

Co dokładnie w I etapie

Ten konkretny przetarg oznacza budowę asfaltowej dwukierunkowej trasy rowerowej na odcinku 1,2 kilometra. Po drodze połączy się ze wszystkimi odcinkami w okolicy, czyli: drogą rowerową na wiadukcie nad torami kolejowymi, pasami rowerowymi na ulicy Dawidowskiego, pasami rowerowymi na ulicach Bonifraterskiej i Międzyparkowej oraz drogami dla rowerów na ulicy Anielewicza, Świętojerskiej i Nowolipki. Realizacja tego zadania wymaga przebudowy wszystkich skrzyżowań z przestarzałą sygnalizacją świetlną. Wpływa to na całkowity koszt inwestycji, ale z drugiej strony pozwoli na montaż nowoczesnych urządzeń, które będą następnie służyć przez długie lata.

Droga rowerowa będzie biec konsekwentnie po zachodniej stronie ulicy Andersa wraz z kompletem przejazdów rowerowych na wszystkich mijanych skrzyżowaniach. Trasa będzie częściowo wydzielona z jezdni, a jej przebieg w szczegółach zaplanowany jest tak, żeby jak najmniej ingerować w zieleń i nie pogarszać warunków życia dorodnych szpalerów muranowskich drzew.

W miarę możliwości będą też przeprowadzane tzw. rozpłytowania, czyli usuwanie zbędnych zabetonowanych lub wypłytowanych powierzchni, w miejscu których powinna pojawić się zieleń. Miejsce na takie prace przewodziano wstępnie m.in. u zbiegu z ulicą Muranowską, która przejdzie przebudowę na całej długości. Firma Wegarten będzie miała też dodatkowo zadanie przeprowadzenia takiego rozpłytowania na ulicy Świętojerskiej, gdzie powiększona zostanie powierzchnia biologicznie czynna wzdłuż przyulicznego szpaleru drzew rosnącego na granicy z Ogrodem Krasińskich.

Przetarg zawiera też dwa mniejsze “dodatki”. To przedłużenie istniejących pasów rowerowych na równoległej do Andersa ulicy Bonifraterskiej (odcinek Międzyparkowa-Sapieżyńska) oraz budowa krótkiego fragmentu drogi dla rowerów pochodzącego z budżetu obywatelskiego. Powstanie ona po wschodniej stronie ulicy Andersa od skrzyżowania z ulicą Świętojerską do włączenia w ulicę Długą, przy wejściu do stacji metra.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Długi weekend z remontami jezdni i torów

Przestrzeń

Warszawa. Długi weekend z remontami jezdni i torów

UM Warszawa 26 kwietnia 2024

Warszawa. Plac Pięciu Rogów i milionów odwiedzających

Przestrzeń

Warszawa. Niebieska tablica wskaże parking

Mobilność

Warszawa. Niebieska tablica wskaże parking

Redakcja/inf. pras. 25 kwietnia 2024

Łódź: W tym roku dokończenie drogi rowerowej na Księży Młyn

Mobilność

Zobacz również:

Warszawa. Długi weekend z remontami jezdni i torów

Przestrzeń

Warszawa. Długi weekend z remontami jezdni i torów

UM Warszawa 26 kwietnia 2024

Warszawa. Plac Pięciu Rogów i milionów odwiedzających

Przestrzeń

Warszawa. Niebieska tablica wskaże parking

Mobilność

Warszawa. Niebieska tablica wskaże parking

Redakcja/inf. pras. 25 kwietnia 2024

Łódź: W tym roku dokończenie drogi rowerowej na Księży Młyn

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5